Välkommen till Mittuniversitetets kamratstödgrupp

Ons 18 jan 2023 13:31

Du som upplever psykisk ohälsa har möjlighet att ingå i en kamratstödsgrupp tillsammans med andra studenter och doktorander vid Mittuniversitetet. Första träffen är den 30 januari kl. 15:00-16:00.

hjärta

Många upplever sig vara ensamma i att ha en psykisk ohälsa men studier visar att närmare 20 procent av alla studenter upplever det under kortare eller längre tid. I kamratstödgruppen får du möjlighet att diskutera gemensamma frågor med andra. Ni har möjlighet att ta hjälp och delge varandra erfarenheter och tips.

Gruppen träffas varannan vecka och mötena sker digitalt via Zoom. Det finns inga krav på hur aktiv du är utan gruppen formas utifrån de behov som finns. Det finns inte heller krav på någon diagnos, gruppen är till för dig som upplever någon form av psykisk ohälsa. Vi vill dock poängtera att en kamratstödsgrupp inte är en terapigrupp.

Vi som håller i denna grupp är: Maria Warne, Lektor i Hälsovetenskap och projektledare för Supported Education vid Mittuniversitetet och Helena Söderberg, Samordnare Studenthälsan. Vi har båda tystnadsplikt och önskar att även ni som deltar låter det som sägs i rummet, stanna i rummet.

Du kan vända dig till Maria Warne maria.warne@miun.se för att anmäla intresse eller för att ställa frågor. De som anmäler sig får en länk.

Vi önskar dig varmt välkommen!

Sidan uppdaterades 2023-01-18