Jämtkraft
Re-design av installatörsportal
Om Jämtkraft
Jämtkraft är en energikoncern med sin hemvist i Jämtland men med en marknad långt större än så. Företaget ägs av kommunerna Åre, Krokom och Östersund. Det präglar företaget på så sätt att det inte bara ska gå med vinst utan också bidra till samhällsnytta. För oss innebär samhällsnytta att vi försöker tänka långsiktigt och hållbart, för många. Det handlar om hållbart och klimatsmart leverne men också om hållbara och långsiktiga affärer. Vi ska vara en drivkraft för samhället där vi verkar och bidra till ett bra liv för alla dess innevånare. Men vi tänker större än så.
Bakgrund
Den förlängda armen ut till kunden för energibranschen är många gånger installatörer och entreprenörer. För att underlätta och förbättra samspelet så behövs en portal-lösning där kommunikation och beställningar av olika slag kan presenteras. Denna portal-lösning kommer att ersätta en befintlig funktion, men med denna uppdaterade struktur och funktion ska fokus ligga på kommunikation och funktion. Därför behöver den nya lösningen bygga på intervjuer och idéer från handläggare och beställare.
Miljö & verktyg
Den mottagande plattformen som används är Microsoft Dynamics och därför är det en fördel om det slutliga verktyget är Microsofts portaler. Detta medför att kunskaper inom UX är meriterande. Arbetet kommer att använda Microsoft DevOps och agila ramverk för att driva uppdraget.
Önskad slutfunktion
En portal-lösning som bygger på det underlag som införskaffats genom intervjuer med olika deltagare. Lösningen är en portal-lösning från Microsoft som fungerar för kommunikation mellan Jämtkrafts personal och beställare med möjlighet att lägga specifika beställningar.
Specifikation
- Kunskaper inom UX
- Microsoft Portal
- Kommunikationsfunktion
- Beställningsfunktion
Önskad leverans
- En rapport med föreslagen funktionsskiss och återkoppling från leverantör/kund
- En mockup för hur en portallösning skulle kunna se ut
- Ett eller flera flödesscheman som visar från ärende till resultat
Vem är du?
Vi tror att du som tycker detta låter som en spännande utmaning är en person som tycker om att reda ut frågeställningar som kommer både från leverantör och kund. Du har erfarenhet och kunskaper inom UX och tycker att flöden och processer är vitala delar för en fungerande lösning. Viss erfarenhet av teknisk kompetens är fördelaktig för att förstå flöden och funktioner. Då kommunikationen kommer att ske med Jämtkrafts kunder, externa installatörer och intern personal så behöver kommunikationen kunna ske på olika nivåer.
Antal studenter
2 personer varav minst en med UX kunskaper
Placeringsort
Östersund
Kontaktperson
Jessica Wengfelt
Avdelningschef IT strategi & Digitalisering
jessica.wengfelt@jamtkraft.se
Tel: 063-14 91 47