Företagsekonomi AV, Konsumentbeteende, 7,5 hp

I kursen ligger fokus på de processer och aktiviteter individer genomgår när de söker, väljer, köper, använder och utvärderar varor och tjänster som tillfredsställer deras behov. I kursen tas även hänsyn till olika faktorer i omgivningen som kan tänkas påverka köpprocessen. Under kursen kommer även aktuella trender inom konsumentbeteendet att lyftas fram. Kursen kan komma att ges på engelska.

Höstterminen 2022

room Campus, Sundsvall
  • Start: Höstterminen 2022
  • Studieperiod: Vecka 35 - 39
  • Studieform: Campus
  • Studiefart: 100%
  • Ort: Sundsvall
  • Anmälningskod: MIU-L2241

Sista anmälan: 19 april 2022

Höstterminen 2022

room Campus, Östersund
  • Start: Höstterminen 2022
  • Studieperiod: Vecka 35 - 39
  • Studieform: Campus
  • Studiefart: 100%
  • Ort: Östersund
  • Anmälningskod: MIU-L4341

Sista anmälan: 19 april 2022

Sammankomster

Campuskursen har ett flertal träffar där studenten förväntas delta och där moment med obligatorisk närvaro kan förekomma. Salstentamen sker vid Campus.

Behörighet

Kandidatexamen med 90 hp i huvudområdet företagsekonomi eller motsvarande studier.

Urval

Urvalet baseras på antalet avklarade akademiska poäng i intervallet 30-285 hp godkända fram till och med sista anmälningsdag. I urvalet rangordnas de sökande efter totalt redovisade akademiska poäng.

Kontakt

Greta med gäster

Greta med gäster

Se vårt webbinarie med journaliststudenten Greta som programledare. Intervjuer med studenter i studion, frågelåda, hiss eller diss, korta filmklipp och frågestund med studievägledare. Missa inte!

Sidan uppdaterades 2022-07-01