Företagsekonomi AV, Konsumentbeteende, 7,5 hp

I kursen ligger fokus på de processer och aktiviteter individer genomgår när de söker, väljer, köper, använder och utvärderar varor och tjänster som tillfredsställer deras behov. I kursen tas även hänsyn till olika faktorer i omgivningen som kan tänkas påverka köpprocessen. Under kursen kommer även aktuella trender inom konsumentbeteendet att lyftas fram. Kursen kan komma att ges på engelska.

Höstterminen 2022

room Campus, Sundsvall
  • Start: Höstterminen 2022
  • Studieperiod: Vecka 45 - 49
  • Studieform: Campus
  • Studiefart: 100%
  • Ort: Sundsvall
  • Anmälningskod: MIU-L2241

Sista anmälan: 19 april 2022

Du kan ändra din ansökan till och med 19 april

Se kursplanen

Höstterminen 2022

room Campus, Östersund
  • Start: Höstterminen 2022
  • Studieperiod: Vecka 45 - 49
  • Studieform: Campus
  • Studiefart: 100%
  • Ort: Östersund
  • Anmälningskod: MIU-L4341

Sista anmälan: 19 april 2022

Du kan ändra din ansökan till och med 19 april

Se kursplanen

Sammankomster

Campuskursen har ett flertal träffar där studenten förväntas delta och där moment med obligatorisk närvaro kan förekomma. Salstentamen sker vid Campus.

Behörighet

Kandidatexamen med 90 hp i huvudområdet företagsekonomi eller motsvarande studier.

Urval

Urvalet baseras på antalet avklarade akademiska poäng i intervallet 30-285 hp godkända fram till och med sista anmälningsdag. I urvalet rangordnas de sökande efter totalt redovisade akademiska poäng.

Kontakt

Frågor om kursen

Frågor om kursen

+46(0)10-1428000

Hitta din drömutbildning!

eller