Företagsekonomi AV, Konsumentbeteende, 7,5 hp

I kursen ligger fokus på de processer och aktiviteter individer genomgår när de söker, väljer, köper, använder och utvärderar varor och tjänster som tillfredsställer deras behov. I kursen tas även hänsyn till olika faktorer i omgivningen som kan tänkas påverka köpprocessen. Under kursen kommer även aktuella trender inom konsumentbeteendet att lyftas fram. Kursen kan komma att ges på engelska.

Höstterminen 2020

roomCampus, Sundsvall
  • Start: Höstterminen 2020
  • Studieperiod: Vecka 46 - 50
  • Studieform: Campus
  • Studiefart: 100%
  • Ort: Sundsvall
  • Anmälningskod: MIU-L2131

Sista anmälan: 15 april 2020

Höstterminen 2020

roomCampus, Östersund
  • Start: Höstterminen 2020
  • Studieperiod: Vecka 46 - 50
  • Studieform: Campus
  • Studiefart: 100%
  • Ort: Östersund
  • Anmälningskod: MIU-L4761

Sista anmälan: 15 april 2020

Sammankomster

Campuskursen har ett flertal träffar där studenten förväntas delta och där moment med obligatorisk närvaro kan förekomma. Salstentamen sker vid campus.

Behörighet

Kandidatexamen med 90 hp i huvudområdet företagsekonomi eller motsvarande studier.

Urval

Urvalet baseras på antalet avklarade akademiska poäng i intervallet 30-285 hp godkända fram till och med sista anmälningsdag. I urvalet rangordnas de sökande efter totalt redovisade akademiska poäng.

Kontakt

Frågor om kursen

Frågor om kursen

+46 (0)10-142 80 00