Företagsekonomi GR (A), Marknadsföring, 7,5 hp

Spara favorit

Kursen ger dig grundläggande kunskaper i marknadsföringsteori. Kursen inleds med marknadsföringsfrågor på strategisk nivå för att sedan övergå till marknadsföring på mer taktisk nivå.
Kursen ingår i Företagsekonomi GR (A), 30 hp men kan läsas separat.

Sammankomster

Denna kurs kan sökas både som IT-distans- och campuskurs.

IT-distanskursen har inga fysiska träffar förutom eventuell salstentamen som skrivs vid någon av Mittuniversitetets campusorter eller i mån av plats vid de lärcentra med vilka Mittuniversitetet har avtal. Tentamen kan eventuellt också ske vid annat universitet/högskola och vid vissa platser utomlands. Se reglerna för tentamen på annan ort i sin helhet här: www.miun.se/STAO Tillgång till Internetuppkoppling krävs för att genomföra kursen.

Campuskursen har ett flertal träffar där studenten förväntas delta och där moment med obligatorisk närvaro kan förekomma. Salstentamen sker vid campus.

Behörighet

Grundläggande behörighet

Urval

Kursplatserna fördelas i urvalet baserat på betyg, högskoleprov och högskolepoäng. Antal kursplatser fördelas då enligt följande: betyg 34 procent, högskoleprov 33 procent och högskolepoäng (max 165 hp) 33 procent.

Studiesituation, A-huset/Grönborg, Sundsvall

Sju skäl att välja Mittuniversitetet

Det finns många skäl att välja Mittuniversitetet men också ett par för att låta bli. Är Mittuniversitetet för dig?

Humaniorastudenter

Studievägledning

De centrala studievägledarna ger dig personlig vägledning inför studie- och karriärval när det gäller högre utbildning. De är till för dig som funderar på...

Studenter, utomhus, Östersund

Livet som student

Livet som student kan se väldigt annorlunda ut beroende på om du läser på campus eller distans och var du är i livet. Den gemensamma nämnaren är att det...