Företagsekonomi GR (A), Marknadsföring, 7,5 hp

Spara favorit Skriv ut

Kursen ger dig grundläggande kunskaper i marknadsföringsteori. Kursen inleds med marknadsföringsfrågor på strategisk nivå för att sedan övergå till marknadsföring på mer taktisk nivå.
Kursen ingår i Företagsekonomi GR (A), 30 hp men kan läsas separat.

Sammankomster

Denna kurs kan sökas både som IT-distans-, och campuskurs.

IT-distanskursen har inga fysiska träffar förutom salstentamen. Tentamen skrivs vid någon av Mittuniversitetets campusorter eller i mån av plats vid de lärcentra med vilka Mittuniversitetet har avtal. Tentamen kan eventuellt också ske vid annat universitet/högskola och vid vissa platser utomlands. Se reglerna för tentamen på annan ort i sin helhet här: www.miun.se/STAO Tillgång till Internetuppkoppling krävs för att genomföra kursen.

Campuskursen har ett flertal träffar där studenten förväntas delta och där moment med obligatorisk närvaro kan förekomma. Salstentamen sker vid campus.

Behörighet

Grundläggande behörighet

Urval

Kursplatserna fördelas i urvalet baserat på betyg och högskoleprov. Antal kursplatser fördelas då enligt följande: betyg 50 procent och högskoleprov 50 procent.