Företagsekonomi GR (B), Strategisk ledning, 7,5 hp
Kursen syftar till att ge dig ökad medvetenhet kring omvärldens betydelse för företags långsiktiga utveckling, ökad kännedom om strategisk ledning, förändringsarbete, företags- och affärsutveckling. Kursen syftar också till att ge fördjupande kunskaper i att analysera ett företags affärsmässiga förutsättningar, bland annat med hjälp av olika grundläggande analys- och planerings, samt affärsmodeller. Kursen ingår i kandidat-, magister- eller civilekonomexamen.
Undervisningens upplägg
Campuskurs:
Undervisning via föreläsningar, gästföreläsningar, seminarier samt obligatoriska inlämningsuppgifter. Vid seminarier gäller obligatorisk närvaro. Examination sker via tidsbestämd skriftlig individuell tentamen.
Distanskurs:
Undervisning via utlagt material och kommunikation i ett nätbaserat undervisningsprogram samt obligatoriska inlämningsuppgifter. Tillgång till dator med internetuppkoppling är ett krav. Inga fysiska träffar förutom i de fall salstentamen förekommer. Examination sker via tidsbestämd skriftlig individuell tentamen.
Behörighet
Företagsekonomi GR (A), Organisation och ledarskap, 7,5 hp och Företagsekonomi GR (A), Marknadsföring, 7,5 hp eller motsvarande.
Kontakt
