Företagsekonomi GR (C), Internationell marknadsföring, 7,5 hp

Kursens syfte är att ge dig fördjupade kunskaper om marknadsföring och affärsförhandlingar på en global marknad. I kursen behandlas internationaliseringsprocesser, etablering på utländska marknader och olika exportstrategiska frågeställningar. Vidare diskuteras betydelsen av tvärkulturell kompetens och personliga relationer vid internationella affärer. Kursen kan komma att ges på engelska.
  • Start: Höstterminen 2021
  • Studieperiod: Vecka 40 - 44
  • Studieform: Campus
  • Studiefart: 100%
  • Ort: Östersund
  • Anmälningskod: MIU-L4213

Sista anmälan: 15 april 2021

Sammankomster

Campuskursen har ett flertal träffar där studenten förväntas delta och där moment med obligatorisk närvaro kan förekomma. Salstentamen sker vid Campus.

Behörighet

Företagsekonomi GR (A/B) minst 52,5 hp, varav minst 22,5 hp avklarade från GR (B).

Urval

Urvalet baseras på antalet avklarade akademiska poäng i intervallet 1-165 hp godkända fram till och med sista anmälningsdag. I urvalet rangordnas de sökande efter totalt redovisade akademiska poäng.

Kontakt

Frågor om kursen

Frågor om kursen

+46(0)10-1428000

Hitta din drömutbildning!

eller