Företagsekonomi GR (C), Marknadsundersökningar, 7,5 hp
Att göra marknadsundersökningar har blivit ett viktigt instrument i en allt mer globaliserad och snabbt föränderlig värld. Tiden för en produkts utveckling till att den når marknaden förkortas ständigt. Företag behöver därför kontinuerligt ta strategiska beslut som bygger på kvalificerade marknadsundersökningar. I kursen ges grundläggande kunskaper i att bedriva marknadsundersökningar.
Höstterminen 2023
- Start: Höstterminen 2023
- Studieperiod: Vecka 50 - 2
- Studieform: Campus
- Studiefart: 100%
- Ort: Sundsvall
- Språk: Engelska
- Anmälningskod: MIU-L2471
Sista anmälan: 17 april 2023
Undervisningens upplägg
Campuskursen har ett flertal träffar där studenten förväntas delta och där moment med obligatorisk närvaro kan förekomma. Salstentamen sker vid Campus.
Behörighet
Företagsekonomi GR (A/B), minst 52,5 hp varav minst 22,5 hp avklarade från Företagsekonomi GR (B)
Urval
Urvalet grundas på antalet avklarade högskolepoäng som avklarats senast sista anmälningsdag, minst 1 och max 165 högskolepoäng.
Kontakt
