Företagsekonomi GR (C), Marknadsundersökningar, 7,5 hp

Spara favorit

Att göra marknadsundersökningar har blivit ett viktigt instrument i en allt mer globaliserad och snabbt föränderlig värld. Tiden för en produkts utveckling till att den når marknaden förkortas ständigt. Företag behöver därför kontinuerligt ta strategiska beslut som bygger på kvalificerade marknadsundersökningar. I kursen ges grundläggande kunskaper i att bedriva marknadsundersökningar.

Sammankomster

Campuskursen har ett flertal träffar där studenten förväntas delta och där moment med obligatorisk närvaro kan förekomma. Salstentamen sker vid campus.

Behörighet

Företagsekonomi GR (A/B), minst 52,5 hp varav minst 22,5 hp avklarade från Företagsekonomi GR (B)

Urval

Urvalet baseras på antalet avklarade akademiska poäng i intervallet 1-165 hp godkända fram till och med sista anmälningsdag. I urvalet rangordnas de sökande efter totalt redovisade akademiska poäng.