Turismvetenskap AV, Management och ekonomi inom turism, 7,5 hp

Spara favorit

Kursen introducerar principerna för tjänstesamproduktionsprocesser i turismföretag, deras konkurrensmiljö och närliggande (e)servicestrategier. Kursen fokuserar också på mikroekonomin av turismutbud och efterfrågan, samt på makroekonomin inom turism. Slutligen studeras gränserna av nyklassisk ekonomisk analys.

Sammankomster

Föreläsningar, fältresor, seminarier och handledning. Föreläsningarna ges på engelska.

Behörighet

För behörighet till kursen krävs Kandidatexamen med 90 hp GR (A, B, C) i huvudområdet Kulturgeografi, Turismvetenskap eller motsvarande, samt Engelska B från gymnasiet.

Urval

Urvalet baseras på antalet avklarade akademiska poäng i intervallet 30-285 hp godkända fram till och med sista anmälningsdag. I urvalet rangordnas de sökande efter totalt redovisade akademiska poäng.