Turismvetenskap GR (A), Konsumentbeteende inom turism, 7,5 hp

Kursen behandlar utvecklingen av konsumentbeteende inom turism samt centrala teorier och begrepp såsom konsumtionsprocessen, motiv och behov, segment och typologier, efterfrågan och marknad, samt kvalitet, tillfredsställelse och lojalitet. Kursen ger grundläggande förståelse för marknadsföring med kundfokus samt faktorer som påverkar och skapar förändring i turisters beteende. Varför reser människor? Hur väljer människor var de ska resa? Hur påverkas deras val? Du får genom kursen en grundläggande kunskap och förståelse för konsumentbeteende inom turism

Sommaren 2023

room Distans
  • Start: Sommaren 2023
  • Studieperiod: Vecka 23 - 32
  • Studieform: Distans
  • Studiefart: 50%
  • Språk: Svenska
  • Anmälningskod: MIU-L4109

Sista anmälan: 15 mars 2023

Du kan ändra din ansökan till och med 15 mars

Se kursplanen

Höstterminen 2023

room Distans
  • Start: Höstterminen 2023
  • Studieperiod: Vecka 35 - 44
  • Studieform: Distans
  • Studiefart: 50%
  • Språk: Svenska
  • Anmälningskod: MIU-L4851

Sista anmälan: 17 april 2023

Du kan ändra din ansökan till och med 17 april

Se kursplanen

Undervisningens upplägg

Undervisningen är helt nätbaserad. Tillgång till dator krävs för fullgörande av de i kursen ingående uppgifterna. Tillgång till headset (eller mikrofon) och webbkamera krävs. Kursen kan ha online-träff/-träffar via webbaserat seminarium.

Behörighet

Grundläggande behörighet

Urval

Kursplatserna fördelas i urvalet baserat på betyg, högskoleprov och högskolepoäng. Antal kursplatser fördelas då enligt följande: betyg 34 procent, högskoleprov 33 procent och högskolepoäng (max 165 hp) 33 procent.

Kontakt

Sidan uppdaterades 2022-12-08