Turismvetenskap GR (A), Konsumentbeteende inom turism, 7,5 hp

Kursen behandlar utvecklingen av konsumentbeteende inom turism samt centrala teorier och begrepp såsom konsumtionsprocessen, motiv och behov, segment och typologier, efterfrågan och marknad, samt kvalitet, tillfredsställelse och lojalitet. Kursen ger grundläggande förståelse för marknadsföring med kundfokus samt faktorer som påverkar och skapar förändring i turisters beteende. Varför reser människor? Hur väljer människor var de ska resa? Hur påverkas deras val? Du får genom kursen en grundläggande kunskap och förståelse för konsumentbeteende inom turism
  • Start: Sommaren 2020
  • Studieperiod: Vecka 24 - 33
  • Studieform: Distans
  • Studiefart: 50%
  • Anmälningskod: MIU-L4069

Sista anmälan: 16 mars 2020

Höstterminen 2020

roomDistans
  • Start: Höstterminen 2020
  • Studieperiod: Vecka 46 - 2
  • Studieform: Distans
  • Studiefart: 50%
  • Anmälningskod: MIU-L4101

Sista anmälan: 15 april 2020

Sammankomster

Undervisningen är helt nätbaserad. Tillgång till dator krävs för fullgörande av de i kursen ingående uppgifterna. Tillgång till headset (eller mikrofon) och webbkamera krävs. Kursen kan ha online-träff/-träffar via webbaserat seminarium.

Behörighet

Grundläggande behörighet

Urval

Kursplatserna fördelas i urvalet baserat på betyg, högskoleprov och högskolepoäng. Antal kursplatser fördelas då enligt följande: betyg 34 procent, högskoleprov 33 procent och högskolepoäng (max 165 hp) 33 procent.

Kontakt

Frågor om kursen

Frågor om kursen

+46 (0)10-142 80 00