Turismvetenskap GR (A), Turism och upplevelser, 7,5 hp

Spara favorit

Kursen behandlar turistiska upplevelser ur både ett konsument- och ett producentperspektiv. Vad karaktäriserar en upplevelse och vilka aktörer skapar upplevelser? Vilka förutsättningar och möjligheter har producenterna att kommunicera på ett attraktivt och informativt sätt? I den processen är idag interaktion via digitala kanaler en nödvändig del. Kursens fokus har särskild inriktning på kultur- och naturupplevelsers dynamik och produktion.

Sammankomster

Kursen examineras genom inlämningsuppgifter.
Undervisningen är helt nätbaserad. Tillgång till dator krävs för fullgörande av de i kursen ingående uppgifterna.
Tillgång till headset (eller mikrofon) och webbkamera krävs.

Behörighet

Grundläggande behörighet

Urval

Kursplatserna fördelas i urvalet baserat på betyg, högskoleprov och högskolepoäng. Antal kursplatser fördelas då enligt följande: betyg 34 procent, högskoleprov 33 procent och högskolepoäng (max 165 hp) 33 procent.

Studiesituation, A-huset/Grönborg, Sundsvall

Sju skäl att välja Mittuniversitetet

Det finns många skäl att välja Mittuniversitetet men också ett par för att låta bli. Är Mittuniversitetet för dig?

Humaniorastudenter

Studievägledning

De centrala studievägledarna ger dig personlig vägledning inför studie- och karriärval när det gäller högre utbildning. De är till för dig som funderar på...

Studenter, utomhus, Östersund

Livet som student

Livet som student kan se väldigt annorlunda ut beroende på om du läser på campus eller distans och var du är i livet. Den gemensamma nämnaren är att det...