Turismvetenskap GR (B), E-turism: digital distribution, marknadsföring och information, 15 hp

Spara favorit

Turism är beroende av informationsflöden och påverkas därför i stor utsträckning av informationsteknologins utveckling och spridning. Kursens innehåll omfattar hur marknadsföring och försäljning påverkas av IT-utvecklingen samt vilka utmaningar och möjligheter tekniken ger för informationshantering utifrån olika aktörers perspektiv, till exempel en destination.

Sammankomster

Kursen samläses med programstuderande.
Kursen ges i mån av sökande.

Behörighet

Turismvetenskap GR (A) minst 22,5hp samt kursen KG030G (A) Vetenskapligt arbetssätt och undersökningsmetodik 7.5hp eller motsvarande samhällsvetenskaplig metodkurs om minst 7.5hp.

Urval

Urvalet baseras på antalet avklarade akademiska poäng i intervallet 1-165 hp godkända fram till och med sista anmälningsdag. I urvalet rangordnas de sökande efter totalt redovisade akademiska poäng.

Studiesituation, A-huset/Grönborg, Sundsvall

Sju skäl att välja Mittuniversitetet

Det finns många skäl att välja Mittuniversitetet men också ett par för att låta bli. Är Mittuniversitetet för dig?

Humaniorastudenter

Studievägledning

De centrala studievägledarna ger dig personlig vägledning inför studie- och karriärval när det gäller högre utbildning. De är till för dig som funderar på...

Studenter, utomhus, Östersund

Livet som student

Livet som student kan se väldigt annorlunda ut beroende på om du läser på campus eller distans och var du är i livet. Den gemensamma nämnaren är att det...