Turismvetenskap GR (B), E-turism: digital distribution, marknadsföring och information, 15 hp

Spara favorit

Turism är beroende av informationsflöden och påverkas därför i stor utsträckning av informationsteknologins utveckling och spridning. Kursens innehåll omfattar hur marknadsföring och försäljning påverkas av IT-utvecklingen samt vilka utmaningar och möjligheter tekniken ger för informationshantering utifrån olika aktörers perspektiv, till exempel en destination.

Sammankomster

Kursen samläses med programstuderande.
Kursen ges i mån av sökande.

Behörighet

Turismvetenskap GR (A) minst 22,5hp samt kursen KG030G (A) Vetenskapligt arbetssätt och undersökningsmetodik 7.5hp eller motsvarande samhällsvetenskaplig metodkurs om minst 7.5hp.

Urval

Urvalet baseras på antalet avklarade akademiska poäng i intervallet 1-165 hp godkända fram till och med sista anmälningsdag. I urvalet rangordnas de sökande efter totalt redovisade akademiska poäng.