Turismvetenskap GR (B), E-turism: digital distribution, marknadsföring och information, 15 hp

Turism är beroende av informationsflöden och påverkas därför i stor utsträckning av informationsteknologins utveckling och spridning. Kursens innehåll omfattar hur marknadsföring och försäljning påverkas av IT-utvecklingen samt vilka utmaningar och möjligheter tekniken ger för informationshantering utifrån olika aktörers perspektiv, till exempel en destination.

Vårterminen 2022

info Campus, Östersund
  • Start: Vårterminen 2022
  • Studieperiod: Vecka 13 - 22
  • Studieform: Campus
  • Studiefart: 100%
  • Ort: Östersund
  • Anmälningskod: MIU-L4270

Sista anmälan: 15 oktober 2021

Se kursplanen

Sammankomster

Kursen samläses med programstuderande.
Kursen ges i mån av sökande.

Behörighet

Turismvetenskap GR (A) minst 22,5hp samt kursen KG030G (A) Vetenskapligt arbetssätt och undersökningsmetodik 7.5hp eller motsvarande samhällsvetenskaplig metodkurs om minst 7.5hp.

Urval

Urvalet baseras på antalet avklarade akademiska poäng i intervallet 1-165 hp godkända fram till och med sista anmälningsdag. I urvalet rangordnas de sökande efter totalt redovisade akademiska poäng.

Kontakt

Frågor om kursen

Frågor om kursen

+46(0)10-1428000

Hitta din drömutbildning!

eller