Turismvetenskap GR (B), Strategiska faktorer för destinationsutveckling, 15 hp
Kursen beskriver och analyserar begreppet destination som plats och som resursbas för utbudet av produkter, tjänster, naturvärden samt kulturella och sociala värden som definierar platsen som lokalsamhälle. Du tränas i att kritiskt analysera vad som driver framgångsrika destinationer och turistföretag samt hinder och möjligheter som möter destinationer i arbetet att skapa ett konkurrenskraftigt och långsiktigt hållbart utbud av varor och tjänster, som både erbjuder turisten en högkvalitativ upplevelse och ökar lokalbefolkningens välstånd och välfärd.
Undervisningens upplägg
Kursen samläses med programstuderande.
Kursen ges i mån av sökande.
För distansstudenter: Inga fysiska sammankomster. Kursen är nätbaserad och förutsätter tillgång till dator med internetuppkoppling samt hörlurar/bild.
Behörighet
Turismvetenskap GR (A) minst 22,5hp samt kursen KG030G (A) Vetenskapligt arbetssätt och undersökningsmetodik 7.5hp eller motsvarande samhällsvetenskaplig metodkurs om minst 7.5hp.
Urval
Urvalet grundas på antalet avklarade högskolepoäng som avklarats senast sista anmälningsdag, minst 1 och max 165 högskolepoäng.
Kontakt
