Medie- och kommunikationsvetenskap GR (A), Strategisk kommunikation i sociala medier, 7,5 hp

Kursen belyser betydelsen av de sociala mediernas framväxt inom strategisk kommunikation, för såväl branschen som forskningen. I kursen behandlas och diskuteras användandet av sociala medier i strategisk kommunikation och marknadskommunikation.
  • Start: Höstterminen 2020
  • Studieperiod: Vecka 36 - 2
  • Studieform: Distans
  • Studiefart: 25%
  • Obligatoriska träffar: 0
  • Anmälningskod: MIU-I2500

Sista anmälan: 15 april 2020

Behörighet

Grundläggande behörighet

Urval

Kursplatserna fördelas i urvalet baserat på betyg, högskoleprov och högskolepoäng. Antal kursplatser fördelas då enligt följande: betyg 34 procent, högskoleprov 33 procent och högskolepoäng (max 165 hp) 33 procent.

Kontakt

Frågor om kursen

Frågor om kursen

+46 (0)10-142 80 00