Medie- och kommunikationsvetenskap GR (B), Strategisk digital kommunikation, 7,5 hp
Den digitala världen erbjuder oändliga möjligheter till snabb och spännande kommunikation. Den här kursen syftar till att tillhandahålla strategisk kompetens för att analysera, definiera och utvärdera digital kommunikation. Kursen tar även ett grepp kring tekniska utmaningar så som algoritmer, sökordsoptimering och att mäta digitala kommunikationsinsatser.
I kursen behandlas bland annat hur man kan tillämpa kritiska, etiska och samhälleliga perspektiv på strategisk kommunikation, marknadskommunikation med särskilt fokus på digital kommunikation. Hur man förhåller sig kritiskt och strategiskt kring tekniska utmaningar samt budskapsstrategier i det digitala landskapet. Kursen belyser även olika metoder för att mäta och utvärdera genomslag i digitala kanaler.
I kursen behandlas bland annat hur man kan tillämpa kritiska, etiska och samhälleliga perspektiv på strategisk kommunikation, marknadskommunikation med särskilt fokus på digital kommunikation. Hur man förhåller sig kritiskt och strategiskt kring tekniska utmaningar samt budskapsstrategier i det digitala landskapet. Kursen belyser även olika metoder för att mäta och utvärdera genomslag i digitala kanaler.
Undervisningens upplägg
Kursen ges på distans och har inga obligatoriska sammankomster.
Behörighet
Medie- och kommunikationsvetenskap GR (A), 22,5 hp, inkluderande Strategisk kommunikation, 7,5 hp.
Urval
Urvalet grundas på antalet avklarade högskolepoäng som avklarats senast sista anmälningsdag, minst 1 och max 165 högskolepoäng.
Kontakt
