Medie- och kommunikationsvetenskap GR (B), Strategisk digital kommunikation, 7,5 hp

Den digitala världen erbjuder oändliga möjligheter till snabb och spännande kommunikation. Den här kursen syftar till att tillhandahålla strategisk kompetens för att analysera, definiera och utvärdera digital kommunikation. Kursen tar även ett grepp kring tekniska utmaningar så som algoritmer, sökordsoptimering och att mäta digitala kommunikationsinsatser. I kursen behandlas bland annat hur man kan tillämpa kritiska, etiska och samhälleliga perspektiv på strategisk kommunikation, marknadskommunikation med särskilt fokus på digital kommunikation. Hur man förhåller sig kritiskt och strategiskt kring tekniska utmaningar samt budskapsstrategier i det digitala landskapet. Kursen belyser även olika metoder för att mäta och utvärdera genomslag i digitala kanaler.
  • Start: Vårterminen 2023
  • Studieperiod: Vecka 13 - 22
  • Studieform: Distans
  • Studiefart: 50%
  • Språk: Svenska
  • Anmälningskod: MIU-I2690

Sista anmälan: 17 oktober 2022

Vårterminen 2024

room Distans
  • Start: Vårterminen 2024
  • Studieperiod: Vecka 13 - 22
  • Studieform: Distans
  • Studiefart: 50%
  • Språk: Svenska
  • Anmälningskod: MIU-I2330

Sista anmälan: 16 oktober 2023

Du kan ändra din ansökan till och med 16 oktober

Se kursplanen

Undervisningens upplägg

Kursen ges på distans och har inga obligatoriska sammankomster.

Behörighet

Medie- och kommunikationsvetenskap GR (A), 22,5 hp, inkluderande Strategisk kommunikation, 7,5 hp.

Urval

Urvalet grundas på antalet avklarade högskolepoäng som avklarats senast sista anmälningsdag, minst 1 och max 165 högskolepoäng.

Kontakt


Andra kurser som kanske intresserar dig

Sidan uppdaterades 2023-06-08