Magisterprogram i Företagsekonomi: Marknadsföring och Management, 60 hp
Den här utbildningen ger dig fördjupade kunskaper om organisationen och dess relationer till kunder och leverantörer samt ger dig en god grund för kvalificerade befattningar inom området.
I fokus för utbildningen står organisationen och dess relationer till kunder och leverantörer. Centrala teman är organisationens och affärssystemets ledarskap, dess externa och interna kommunikation, konsumentbeteende och dess implikationer på företagens marknadsföring till konsumenter samt nätverksrelationer på företagsmarknaden.
Programmet kan komma att ges på engelska.
Behörighet
Kandidatexamen med 90 hp i huvudområdet företagsekonomi eller motsvarande studier.
Statistik GR (A), Grundkurs, 15 hp eller motsvarande.
Engelska kurs B/Engelska 6 från gymnasiet.
Urval
Urvalet baseras på antalet avklarade akademiska poäng i intervallet 30-285 hp godkända fram till och med sista anmälningsdag. I urvalet rangordnas de sökande efter totalt redovisade akademiska poäng.
Examen efter genomförda studier
Magisterexamen
Magisterexamen med huvudområdet företagsekonomi översätts till Degree of Master of Science (60 credits) with a major in Business Administration Beroende av vilka tidigare studiemeriter den studerande har så kan något av förleden Ekonomie eller Filosofie komma att kopplas till examensbenämningen.
Efter utbildningen
Specialiseringen ger en god grund för kvalificerade befattningar med kommersiellt innehåll inom marknadsföring och försäljning. Den är också lämpad för befattningar inom informationsfunktionen i både företag och förvaltningar.
Kontakt
