Prisade grafisk design-studenter

Spara favorit 18 mar mars 2019

Innovation Boot Camp, som arrangerades av Tillväxtverket, gick av stapeln i Östersund 7-9 december med syftet att stärka arbetet med entreprenörskap bland studenter i Sverige.

Grafisk design-studenterna Ludwig Lind, Tony Dao, Kajsa Holten och Michael Söderberg kom trea i tävlingen och nedan är deras egna ord om sitt projekt. 

”Vårt projekt handlar om en live-streaming plattform där tittarna kan donera pengar till den välgörenhetsorganisation som ’streamern’ (sändaren) har lagt upp i samband med livesändningen. Plattformen är tänkt att alla ska kunna använda och ska möjliggöra att alla ska kunna starta en sändning i välgörenhetsändamål, lite som en egen välgörenhetsgala, där man har möjlighet att till exempel visa upp en talang (exempelvis som att sjunga) eller göra något kopplat till välgörenheten (exempelvis som att skotta uppfarten för att samla pengar till WWF)”.

Från vänster: Ludwig Lind, Tony Dao, Kajsa Holten och Michael Söderberg. Foto: Tony Dao