Ingela Stenberg
Doktorand|Doctoral Student
- Professional title: Doctoral Student
- Academic title: Doctoral Student
- Department: Department of Education (UTV)
- Telephone: +46 (0)10-1428674
- Email: ingela.stenberg@miun.se
- Location: Sundsvall
- Employee in the subject: Education
Publications
Articles in journals
Books
Licentiate theses, comprehensive summaries
Other
Articles in journals
Åhslund, I. (2021). How Students with Neuropsychiatric Disabilities Understand Their Absenteeism.. International Online Journal of Education and Teaching, vol. 8: 4, pp. 2665-2682..
Åhslund, I. (2018). Nordic research on boys’ learning and school performance : A systematic literature review. Utbildning och Lärande / Education and Learning, vol. 12: 2, pp. 41-61.
Åhslund, I.
&
Boström, L. (2018). Teachers’ Perceptions of Gender Differences : What about Boys and Girls in the Classroom?. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, vol. 17: 4, pp. 28-44.
Books
Åhslund, I. & Boström, L. (2021). Hur gör vi med pojkarna? : Om didaktikens betydelse för en likvärdig skola. Lund : Studentlitteratur AB
Licentiate theses, comprehensive summaries
Åhslund, I. (2019). Uppfattningar, förväntningar och didaktiska val - en studie om undervisningens betydelse för pojkars skolprestationer.
Lic.
(Comprehensive summary)
Sundsvall : Mid Sweden University, 2019 (Mid Sweden University licentiate thesis : 156)
Other
Åhslund, I. (2014). Bland skolvägrare, skolkare och korridorsvandrare : En fenomenografisk studie av pedagogers uppfattningar och handlingsberedskap avseende skolfrånvaro. Härnösand : Mittuniversitetet..