Linda Wilhelmsson
Universitetslektor|Lecturer
- Professional title: Lecturer
- Academic title: Lecturer
- Department: Department of Education (UTV)
- Telephone: +46 (0)10-1428369
- Email: linda.wilhelmsson@miun.se
- Visitor address: Campus Östersund, Hus E
- Room number: E212
- Location: Östersund
- Employee in the subject: Education
Publications
Articles in journals
Chapters in books
Collections (editor)
Conference papers
Doctoral theses, monographs
Reports
Articles in journals
Wilhelmsson, L.
&
Damber, U. (2022). Abduktion som alternativ i didaktisk forskning. Pedagogisk forskning i Sverige, : 4, pp. 180-202.
Eriksson, L.
&
Bostedt, G. (2021). Pupils as Subjects or Objects : Policy Changes in the Area of Pupils Influence. International Journal of Teaching and Education, vol. IX: 2, pp. 14-29.
Eriksson, L. (2020). Elevinflytande - till vems och vilken nytta?. SkolLedaren, : 1, pp. 27-29.
Bostedt, G.
&
Eriksson, L. (2020). Pupil influence in Swedish compulsory schools, a way of ‘learning’ and ‘living’ democracy. Education in the North, vol. 27: 1, pp. 78-91.
Chapters in books
van Weelie, J. , Wilhelmsson, L. , Fransson, G.
&
Håkansson Lindqvist, M. (2021). Från praxistriangeln till trädet : en reflektion över språk som didaktiskt verktyg.
In
Didaktiska reflektioner - reflektioner om didaktik : specialnummer. Sundsvall : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier). pp. 109-125.
Bostedt, G. & Eriksson, L. (2020). Elevinflytande och lärares ledarskap i skolan - en fråga om didaktik och makt. In Lärare som ledare - i och utanför klassrummet. Lund : Studentlitteratur AB. pp. 327-350.
Eriksson, L. & Bostedt, G. (2014). Om demokrati, lärande och elevers delaktighet i svensk skola. In Skolan ut ur krisen : en forskarantologi om framtidens utbildningspolitik. Stockholm : Tankesmedjan Tiden. pp. 79-92.
Bostedt, G. & Eriksson, L. (2012). Elevinflytande och ledarskap i skolan. In Lärare som ledare. : I och utanför klassrummet.. Lund : Studentlitteratur. pp. 271-290.
Eriksson, L. & Bostedt, G. (2011). Elevinflytande. In Utvärdering och bedömning i skolan : För vem och varför?. Stockholm : Natur och kultur. pp. 121-142.
Collections (editor)
Dahlström, H.
(ed.)
, Wilhelmsson, L.
(ed.)
&
Eriksson Bergström, S.
(ed.)
(2021). Didaktiska reflektioner - reflektioner om didaktik : specialnummer. Sundsvall : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2021:1).
Conference papers
Wilhelmsson, L. (2022). Wild pedagogies : a possible relational perspective for critical environmentalism in education. In Proceedings - WEEC 2022.
Eriksson, L.
&
Jensen, A. (2021). Education for Sustainable Development in time of crises : possibilities for learning concerning an unknown future.
In
Accelerating the progress towards the 2030 SDGs in times of crisis. Östersund : . pp. 181--192.
Eriksson Wilhelmsson, L. & Damber, U. (2021). Educational science : a discussion about methodology in didactic research. In Teachers matter – but how? Conference abstract book. 2021 :
Bostedt, G. & Eriksson, L. (2021). ‘Living’ and ‘learning democracy’ through pupil influence : Policy changes in the Swedish school system. In XIX Nordic Political Science Congress 2020 : Workshop "Teaching for Citizenship and Democracy"..
Bostedt, G. & Eriksson, L. (2018). Elevinflytande som didaktisk strategi. Paper presented at the Nordic Conference in social studies didactics, Bergen, 11th-13th of April, 2018
Bostedt, G. & Eriksson, L. (2014). Elevinflytande som didaktik : Om demokrati, lärande och makt i svensk skola. Paper presented at the Arbetarrörelsens forskarnätverk, årskonferens 2014 En skola i kris? Om kvalitet, likvärdighet och styrning i utbildningssystemet, 3-4 april 2014, Åkersberga.
Eriksson, L. & Boström, L. (2013). How to Understand Learning Styles and Strategies in the Light of the Paradox between Individual and Collective Learning. In Building Learning Capacity for Life.. pp. 100--119.
Eriksson, L. (2011). Studying the boundaries of pupil influence in Swedish schools. Paper presented at the Oxford Ethnography and Education Conference
Doctoral theses, monographs
Eriksson, L. (2019). Elevinflytande i gränslandet mellan didaktik och makt – en studie av undervisningspraktiken i tre grundskolor.
Dis.
Sundsvall : Mid Sweden University, 2019 (Mid Sweden University doctoral thesis : 300)
Reports
Eriksson, L.
&
Bostedt, G. (2011). Elevinflytande i spänningsfältet mellan skolans kunskapsuppdrag och demokratiska uppdrag : en studie av fyra skolor. Härnösand : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2011:1).