Linda Wilhelmsson

Universitetslektor|Senior Lecturer

  • Professional title: Senior Lecturer
  • Academic title: Lecturer
  • Department: Department of Education (UTV)
  • Telephone: +46 (0)10-1428369
  • Email: linda.wilhelmsson@miun.se
  • Visitor address: Campus Östersund, Hus E
  • Room number: E212
  • Location: Östersund
  • Employee in the subject: Education

Publications

Articles in journals

Eriksson, L. & Bostedt, G. (2021). Pupils as Subjects or Objects : Policy Changes in the Area of Pupils Influence. International Journal of Teaching and Education, vol. IX: 2, pp. 14-29.  

Eriksson, L. (2020). Elevinflytande - till vems och vilken nytta?. SkolLedaren, : 1, pp. 27-29.  

Bostedt, G. & Eriksson, L. (2020). Pupil influence in Swedish compulsory schools, a way of ‘learning’ and ‘living’ democracy. Education in the North, vol. 27: 1, pp. 78-91.    

Chapters in books

van Weelie, J. , Wilhelmsson, L. , Fransson, G. & Håkansson Lindqvist, M. (2021). Från praxistriangeln till trädet : en reflektion över språk som didaktiskt verktyg. In Didaktiska reflektioner - reflektioner om didaktik : specialnummer. Sundsvall : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier). pp. 109-125.  

Bostedt, G. & Eriksson, L. (2020). Elevinflytande och lärares ledarskap i skolan - en fråga om didaktik och makt. In Lärare som ledare - i och utanför klassrummet. Lund : Studentlitteratur AB. pp. 327-350.

Eriksson, L. & Bostedt, G. (2014). Om demokrati, lärande och elevers delaktighet i svensk skola. In Skolan ut ur krisen : en forskarantologi om framtidens utbildningspolitik. Stockholm : Tankesmedjan Tiden. pp. 79-92.

Bostedt, G. & Eriksson, L. (2012). Elevinflytande och ledarskap i skolan. In Lärare som ledare. : I och utanför klassrummet.. Lund : Studentlitteratur. pp. 271-290.

Eriksson, L. & Bostedt, G. (2011). Elevinflytande. In Utvärdering och bedömning i skolan : För vem och varför?. Stockholm : Natur och kultur. pp. 121-142.

Collections (editor)

Dahlström, H. (ed.) , Wilhelmsson, L. (ed.) & Eriksson Bergström, S. (ed.) (2021). Didaktiska reflektioner - reflektioner om didaktik : specialnummer. Sundsvall : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2021:1).  

Conference papers

Wilhelmsson, L. (2022). Wild pedagogies : a possible relational perspective for critical environmentalism in education. In Proceedings - WEEC 2022.

Eriksson, L. & Jensen, A. (2021). Education for Sustainable Development in time of crises : possibilities for learning concerning an unknown future. In Accelerating the progress towards the 2030 SDGs in times of crisis. Östersund : . pp. 181--192.  

Eriksson Wilhelmsson, L. & Damber, U. (2021). Educational science : a discussion about methodology in didactic research. In Teachers matter – but how? Conference abstract book. 2021 :

Bostedt, G. & Eriksson, L. (2021). ‘Living’ and ‘learning democracy’ through pupil influence : Policy changes in the Swedish school system. In XIX Nordic Political Science Congress 2020 : Workshop "Teaching for Citizenship and Democracy"..

Bostedt, G. & Eriksson, L. (2018). Elevinflytande som didaktisk strategi. Paper presented at the Nordic Conference in social studies didactics, Bergen, 11th-13th of April, 2018

Bostedt, G. & Eriksson, L. (2014). Elevinflytande som didaktik : Om demokrati, lärande och makt i svensk skola. Paper presented at the Arbetarrörelsens forskarnätverk, årskonferens 2014 En skola i kris? Om kvalitet, likvärdighet och styrning i utbildningssystemet, 3-4 april 2014, Åkersberga.

Eriksson, L. & Boström, L. (2013). How to Understand Learning Styles and Strategies in the Light of the Paradox between Individual and Collective Learning. In Building Learning Capacity for Life.. pp. 100--119.

Eriksson, L. (2011). Studying the boundaries of pupil influence in Swedish schools. Paper presented at the Oxford Ethnography and Education Conference

Doctoral theses, monographs

Eriksson, L. (2019). Elevinflytande i gränslandet mellan didaktik och makt – en studie av undervisningspraktiken i tre grundskolor. Dis. Sundsvall : Mid Sweden University, 2019 (Mid Sweden University doctoral thesis : 300)  

Reports

Eriksson, L. & Bostedt, G. (2011). Elevinflytande i spänningsfältet mellan skolans kunskapsuppdrag och demokratiska uppdrag : en studie av fyra skolor. Härnösand : Mittuniversitetet (Utbildningsvetenskapliga studier 2011:1).  

The page was updated 9/3/2021