Presentation av ”Svenskarna och internet 2018” i Sundsvall

Fre 12 okt 2018 12:49

Välkommen till en presentation av den nya statistiken i ”Svenskarna och internet 2018” – årets viktigaste rapport om digitala trender och hur vi använder internet. 6:e november bjuder Internetstiftelsen i samarbete med DIGG, Myndigheten för digitalförvaltning, och Forum för digitalisering, Mittuniversitetet, in till en statistikspäckad presentation av årets undersökning i Sundsvall!

Presentation av ”Svenskarna och internet 2018” i Sundsvall
Presentation av ”Svenskarna och internet 2018” i Sundsvall.

Svenskarna och internet är en av Sveriges största individundersökningar om internetanvändning och innehåller oumbärliga siffror och insikter för dig som vill förstå hur digitaliseringen påverkar både samhället och individer. För dig som jobbar med att utveckla digitala produkter och tjänster eller med kommunikation, pekar statistiken på viktiga trender och tendenser. Rapporten släpptes 3:e oktober och i år beger vi oss för första gången ut på turné för att fler ska få möjlighet att lyssna till presentationen av årets statistik.

Kom och lyssna till Internetstiftelsens digitala strateg Måns Jonasson som kommer guida dig genom den nya rapporten och lyfta de trender du behöver ha koll på för att lyckas med din digitala närvaro!

Presentationen avslutas med ett panelsamtal med företrädare för DIGGFODI ochInternetstiftelsen där siffrorna diskuteras i relation till DIGGs arbete, FODIs forskning och Internetstiftelsens praktiska erfarenheter.

• När? Tisdag 6:e november, 11.00 – 12.00
  • Plats? Mittuniversitetet, Campus Sundsvall, sal M 108 (Lubbe-salen)

ANMÄLAN DIG HÄR!

Sidan uppdaterades 2018-10-12