UR Samtiden lyfter fram vår forskning

Fre 02 jul 2021 15:20

Sveriges Utbildningsradio (UR) spelade under våren in en föreläsningsserie om forskningen som bedrivs vid Mittuniversitetet. Professor Katarina Lindblad Gidlund medverkade med en föreläsning kring digitalisering.

UR Samtiden inspelning Katarina Lindblad Gidlund
Bakom kulisserna från UR-inspelningen.

Vem är det som får tolka och driva digitaliseringen i samhället? Vilka möjligheter finns det att visa på alternativa tolkningar och berättelser? Hör Katarina Lindblad Gidlund berätta mer i föreläsningen ”Digitaliseringens långa historia - ordet, makten och viljan”.

Föreläsningarna från Mittuniversitetet spelades in den 5-7 maj på campus Östersund och campus Sundsvall, Mittuniversitetet. Dessa kommer att visas i TV under hösten men finns redan nu på UR Play.

Kolla gärna på Mittuniversitetets övriga föreläsningar, du hittar dem på UR i listan under den länkade föreläsningen.

Se föreläsningen ”Digitaliseringens långa historia - ordet, makten och viljan”

Sidan uppdaterades 2021-07-02