Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation anordnar konferens i Sundsvall

Mån 29 jan 2018 15:13

Det var fem år sedan kontaktmannakonferensen anordnades i Sundsvall. Och nu är det dags igen. 15 - 18 februari beräknas omkring 160 ekonomstudenter från Kristianstad i söder till Luleå i norr att inta campus i Sundsvall under några dagar.

Mötesplats Campus för lärarstudenter juni 2017

Kontaktmannakonferensen är en konferens instiftad av Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation (S.E.R.O) och arrangeras årligen tillsammans med en ekonomförening eller kår. Värdskapet för konferenserna skiftar mellan riksorganisationens medlemmar. I år står linjeföreningen Sundekon vid Studentkåren i Sundsvall för värdskapet, och huvudsponsorer är Civilekonomerna, CER (centrum för forskning om ekonomiska relationer) vid Mittuniversitetet och SCA.

Dennis Hedback är en av projektledarna bakom konferensen. Han pluggar tredje året på ekonomprogrammet vid Mittuniversitetet, och han känner sig otroligt peppad inför arrangemanget.
— Vi i Sundekon vet att engagemang leder till kontaktskapande och personlig utveckling. Därför tycker vi att det är viktigt och meningsfullt att tillsammans med S.E.R.O arrangera kontaktmannakonferensen. Dels för att knyta kontakter och utbyta erfarenheter som möjliggör ännu bättre föreningsverksamhet. Dels också för att visa våra egna medlemmar och alla andra deltagare vad deras engagemang kan leda till. Vi tycker också att det är oerhört roligt att få visa upp Sundsvall och Mittuniversitetet!

Han berättar att konferensens syfte är att vara en källa för inspiration och en bas för gemensamt lärande.
— Det här är ett av S.E.R.O:s viktigaste medel i strävan att öka den svenska ekonomutbildningens konkurrenskraft genom att den fungerar som en mötesplats för riksorganisationens medlemmar och för Sveriges ekonomstudenter.

På konferensen anordnas även ett montertorg där CER tillsammans med branschföretag inom i huvudsak bank, fastighet, försäkring, pension och revision kommer att finnas representerade. På lördagen den 17 februari kommer även CER och branschföretagen att delta i en paneldiskussion om kompetensförsörjning.

Mer om kontaktmannakonferensen kan du läsa om här

Dennis hedback

Sidan uppdaterades 2018-02-07