Att satsa tillsammans är att satsa på framtiden ‑ stormöte med Sundsvalls kommun 15 mars

Ons 21 mar 2018 14:25

15 mars samlades nära 50 personer från Sundsvalls kommun, kommunala bolag och Mittuniversitetet för att fira tre framgångsrika år i det samverkansavtal som funnits och som nu förlängs.

Stormöte Sundsvalls kommun
Sundsvalls kommuns strateg Eva-Marie Blusi Tyberg, Mittuniversitetets dekan Hans-Erik Nilsson och professor Peter Öhman vid CER summerade tre framgångsrika år och blickade framåt.

Totalt pågår 40 förstudier och projekt inom områdena teknik, miljö, samhälle, skola, ledarskap/organisation och vård/hälsa. Ett flertal spännande projekt presenterades under halvdagsmötet.

Åhörarna bjöds också på presentationer av Sven Norgren om matavfallspåsen, Göran Bostedt om studiemotivation, Mårten Sjöström om digitalisering i skolan, Peter Öhman om hållbart samhällsbyggande, Lars-Åke Mikaelsson om Atrium för inomhusmiljö, Mattias O'Nils om smart industri, Nicklas Blomquist om elbilar, Mattias Andersson om avfallshantering, Benny Thörngren om miljömätningar, Markku Paanalahti om demensvård, Marie Häggström om vård i hemmet och mycket mer.

Läs mer om alla förstudier inom samarbetet

Sidan uppdaterades 2018-03-21