Stor uppslutning på årets första Mötesplats Campus

Tor 11 okt 2018 09:37

160 studenter och 40 företag besökte Grönborg och Mittuniversitetet den 10 oktober.

mötesplats campus

På Mötesplats campus möts arbetsgivare från både näringsliv och offentlig sektor och studenter från Mittuniversitetet, där syftet är att bygga relationer och samarbeten med potentiella nya medarbetare och arbetsgivare inför framtiden. På plats fanns också många studenter från ekonomprogrammet.

− Vi vet att trycket på välutbildade ekonomer är stort, både från branscher som bank och finans men även IT-sektorn har ett stort behov av att anställa duktiga ekonomer, säger Therese Markström, arbetslivskoordinator på Mittuniversitetets samverkansavdelning, och den som arrangerat eventet. Hon fortsätter:
− Samtliga utställare erbjuder våra studenter någon form av arbetslivsanknytning. Under höstens event läggs extra fokus på uppsatser och examensarbeten, men det går alldeles utmärkt att nätverka kring praktikplatser, extrajobb eller jobb efter avslutad utbildning.

Sidan uppdaterades 2018-10-18