Julig avslutning för nätverkets sista frukostmöte för i år

Mån 09 dec 2019 11:57

Årets sista frukostmöte som arrangerades av CER-nätverket bjöd på traditionsenlig julfrukost samt samtal om bland annat om livslångt, flexibelt lärande med Jimmy Jaldemark från Mittuniversitetet.

adventsfrukost 6 dec

Jimmy Jaldemark berättade lite kort om det spännande projektet BUFFL (flexibla, korta kurser för branschutveckling). Ett projekt kopplat till kompetensförsörjning som utvecklas och drivs inom ramen för CER-nätverket och forskningsmiljön CER (centrum för forskning om ekonomiska relationer vid Mittuniversitetet).

Medarbetaraktiviteter 2020

Temat för 2020 års frukostseminarium och medarbetarevent är fortsättningsvis den hållbara människan, nu med fokus på hälsa och mående. Först ut nästa år arrangerar CER-nätverket ett frukostseminarium den 14 februari med Elin Nilsson, ung politiker och opinionsbildare från Sundsvall och Beatrice Ikonen, från Riksförbundet för social och mental hälsa.
— Här kommer Elin att lyfta hur det är att vara ung i arbetslivet och hur den unga generationen behöver bemötas på arbetsplatsen för att känna sig inkluderad, säger Charlotta Dückhow, sammankallande för gruppen befintliga medarbetare i CER-nätverket, den grupp som anordar medarbetaraktiviteterna. Charlotta fortsätter:
— Under frukostseminariet kommer vi även prata om psykisk ohälsa tillsammans med Beatrice Ikonen som tipsar om hur man som arbetsgivare kan bemöta och hjälpa arbetstagare som har dessa typer av utmaningar.

Anmälan till frukostseminariet 14 februari öppnar inom kort. För frågor om eventet i februari, kontakta: Charlotta Dückhow

Sidan uppdaterades 2019-12-16