Ons 15 feb 2023 16:24

Rektor har nyligen utsett en ny referensgrupp till ETOUR Research Centre. Referensgruppens består av både interna och externa ledamöter och har till att med öron och ögon utåt och inåt vara ett stöd till verksamhetsledaren.

Robert och Dimitri, ETOUR

- Jag är mycket nöjd med gruppens sammansättning. Med dessa personer har vi stor bredd såväl inom universitetet som i omgivande samhälle på både lokal-, regional- och nationell nivå.

Robert Pettersson, verksamhetsledare ETOUR

Referensgruppens medlemmar är valda för en period av tre år och kommer att träffas några gånger per år. Referensgruppens sammansättning 2023–2025:

Interna ledamöter:

• Docent Robert Pettersson, centrumledare ETOUR

• Professor Anna Olofsson, dekan vid fakulteten för humanvetenskap

• Docent Glenn Björklund, centrumledare vid Nationellt vintersportcentrum

• Docent Daniel Laven, prefekt vid institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

• Professor Dimitri Ioannides, institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

• Universitetslektor Christer Hedlund, institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem

• Nataliia Godis, doktorand, institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

Externa ledamöter:

• Teres Gärdin, VD Jämtland Härjedalen Turism