ETOUR – medarrangör på Turismdagen

Sön 11 sep 2022 14:20

Den 17 oktober anordnar Jämtland Härjedalen Turism (JHT), tillsammans med ETOUR, Turismdagen för att uppmärksamma besöksnäringen och dess betydelse för Jämtland Härjedalen. Årets tema är Innovation.

Robert Pettersson
Turismdagen består av en gemensam lunch, en eftermiddag med seminarier och middag med utdelning av priset Årets Turismföretagare 2022. Robert Pettersson, centrumledare på ETOUR, deltar både under dagsprogrammet och sitter i juryn för turismpriset.

Datum & tid
17 oktober 2022. Dagsprogram: 11.00-16.30 inklusive lunch. Middag med prisutdelning från 18.00 inkl bubbelmingel. Deltagare kan välja att delta i dagsprogrammet och/eller kvällsarrangemang med middag och prisutdelning.

Plats
Hotell Gamla Teatern under dagsprogrammet och kväll på Arctura i Östersund.

Tema
Innovation för att uppmärksamma innovationskraften hos regionens besöksnäring och inspirera till vidare hållbar utveckling.

För vem
Vi välkomnar samtliga intresserade aktörer inom besöksnäringen i Jämtland Härjedalen. Destinationer, turistinformationer, organisationer, turismföretagare, företagare som är helt eller delvis beroende av turismnäringen, beslutsfattare, politiker, projektadministratörer och studenter.

Priser
Dagkonferens: 250 sek inkl moms.

Trerätters middag exkl dryck: 495 sek inkl moms.

Avbokning senare än 8 oktober 2022 debiteras.

• Ange deltagarnamn och organisation.
  • Dagkonferens (inkl ev kostpreferenser)
  • Middag (inkl ev kostpreferenser)
  • Ange även faktureringsadress (gärna inklusive mail-adress för fakturering).

Anmälan  senast 3:e oktober 2022 till info(at)jht.se. Först till kvarn-principen gäller. Max 85 platser under dagkonferensen på Gamla Teatern respektive kvällsaktiviteten på Arctura.

ÅRETS TURISMFÖRETAGARE 2022

Nominering via mail till Jämtland Härjedalen Turism

Bifoga: Namn på organisationen som nomineras, huvudperson/-er, websida och adress, nomineringstext om varför just den organisationen är värd att vinna Årets Turismföretagare för insatser 2022. Senast 16e september 2022.

Kriterier
Jämtland Härjedalen Turism delar ut priset ”Årets turismföretagare” till ett företag/organisation inom besöksnäringen som med stöd av ett tydligt hållbarhetsarbete (ekonomiskt, socialt och ekologiskt) nått betydande marknadsframgångar och/eller tagit andra avgörande steg i sitt utvecklingsarbete. Företaget/organisationen ska också vara ansvarstagande, inte minst inom den egna destinationen och regionen samt lönsamt.

Finalist utses i samband med Turismdagen 2022.

Pristagaren vinner stipendier för vidare studier samt blandad forskning, och utgör Jämtland Härjedalens nominering till det nationella Stora Turismpriset 2023.

– ETOUR har under flera år haft nöjet att samarbeta nära Jämtland Härjedalen Turism. Genom att engagera oss i turismdagen och turismpriset ökar vi vår regionala närvaro, säger centrumledaren Robert Pettersson.

Vinnare delges inför Turismdagen och officiell prisutdelning sker på Turismdagen. Pristagaren vinner ära och berömmelse samt får deltagande vid Turismdagen för två personer.

Se fullständigt program för Turismdagen

Sidan uppdaterades 2022-09-12