Explosion i Sundsvall nära campus - rektor knapphändig med uppgifter

Uppgifterna kring de explosioner som hördes i centrala Sundsvall kring lunch är knapphändiga. Enligt uppgifter skedde explosionerna nära campus, där cirka 2000 studenter kan befinna sig.

Kring lunchtid hördes flera explosioner i centrala Sundsvall och samtidigt gick flyglarmet. Enligt första uppgifterna hördes flera detonationer nära Mittuniversitetets campus där flera tusen studenter och personal kan befinna sig. Enligt uppgifter på sociala medier så är det just nu kaos på området.

- Jag kan inte svara just nu på hur nära campus explosionerna har varit, säger rektor Anders Fällström.

För några veckor sedan skedde ett inbrott på campus där farliga kemikalier försvann. Om de två händelserna kan kopplas ihop vet Anders Fällström inte.

- Jag kan inte svara på det heller. Vi har lite annat att stå i just nu så jag måste be om att få återkomma, säger han.