Ye Xu försvarade sin avhandling om Energy Harvesting

Ons 30 mar 2022 21:18

Den 23 mars var det dags för doktoranden Ye Xu att presentera och försvara sin doktorsavhandling för betygsnämnden vilket han gjorde med ett lyckat resultat och han kan nu titulera sig doktor.

Doktoranden Ye Xu står vid en trappa och håller i en bukett blommor och sin avhandling.

Xu började sin resa mot doktorsexamen som kandidatstudent vid Mittuniversitetet 2010. Därefter fortsatte han med en masterexamen och vidare med forskarstudier. Nu har han framgångsrikt försvarat sin avhandling "Rotational Electromagnetic Energy Harvesting Through Variable Reluctance" och kan titulera sig doktor.

Opponent på avhandlingen var Prof. Carlo Trigona from the University of Catania i Italien. I betygsnämnden deltog Dr. Alex Weddell från University of Southampton i Storbritannien, Prof. Mustafa Arafa från American University in Cairo, Egypten och Prof. Kent Bertilsson från Mittuniversitetet.

Prof. Bengt Oelmann och Docent Sebastian Bader har handlett Ye Xu under hans doktorandstudier.

Du kan se när Ye Xu presenterar sin doktorsavhandling via Youtube här nedan och läsa hela avhandlingen i DIVA.

Läs avhandlingen i Diva

Doktoranden Ye Xu presenterar sin avhandling.

Disputation med Ye Xu

Ye Xu presenterar sin doktorsavhandling "Rotational Electromagnetic Energy Harvesting Through Variable Reluctance".

Sidan uppdaterades 2022-03-30