Lunchinspiration med Pure Act på temat hållbarhet och innovationer

Fre 08 feb 2019 10:50

Igår, 7 februari, delade grundarna av Pure Act, Therese och Linnea Eriksson, med sig av hur man som företag och organisationer kan arbete med sitt hållbarhetsarbete.

pure act

35 studenter lyssnade på när Therese Svensk och företagspartnern Linnea Eriksson berättade om deras webbaserade plattform som ska hjälpa företag att bli mer hållbara.

— Plattformen är avsedd för företag som tycker att det är svårt att arbeta med hållbarhet och har begränsade resurser i fråga om tid, kunskap och ekonomi, säger Therese Svensk och berättar att sedan företaget startade för ett år sedan har de redan inlett samarbeten med Bra Miljöval, Svenska FSC och GodEl med flera.

Duon träffades under sin första tid på Mittuniversitetets ekonomprogram för fem år sedan, och har hängt ihop sedan dess.
– Affärsidén till Pure Act fick vi under vårt fjärde studieår och idén utvecklades sedan under vår gemensamma magisteruppsats, säger Linnea Eriksson som hyllar professorn och handledaren Peter Öhman vid CER samt det innovationsstöd de fick via MIUN innovation.

Arrangör för lunchinspirationen är Mittuniversitetets innovationsrådgivare. Syftet med aktiviteten är att stimulera och kunskapshöjda Mittuniversitetets studenter till entreprenöriella handlingar.

Läs mer om Miun Innovation här

Sidan uppdaterades 2021-06-28