Presentation av Kampradforskning vid Stockholm Gastronomy Conference 2023

I november presenterade Wilhelm Skoglund, Daniel Laven, Emma Björner och Beatrix Schützer vid Stockholm Gastronomy Conference 2023. Konferensen samlade omkring 200 deltagare från 18 olika länder, inklusive forskare och beslutsfattare från olika discipliner, policyområden och affärssektorer.

Man i kostym står på en scen med ett papper i handen och en skärm bakom sig med texten Stockholm Gastronomy Conference 2023
Per Olof Berg, konferencier, vid invigningen av Stockholm Gastronomy Conference 2023. Foto: Emma Björner

Intervju

Man med skjorta och svart tröja intervjuas

Daniel Laven, Mittuniversitetet

Daniel Laven berättar om sin närvaro vid konferensen, inklusive en presentation av masterprogrammet Food City and Design, samt brainstorming av idéer för Kamprad-projektet och att ta inspiration från andra forskare.

Intervju

Kvinna med långt brunt hår och en grå tröja står framför en vägg med träpanel

Beatrix Schützer - Göteborgs universitet

Beatrix Shützer delar med sig av intressanta huvudresultat från sin studie av relationen mellan bönder och restauranger.

Sidan uppdaterades 2023-12-21