Ny student, hur går det med plugget?

Tis 20 feb 2024 08:23

Efter en dryg månad hos oss börjar du bli lite varm i kläderna vad gäller universitetsstudier, men du stöter säkert fortfarande på många nya uppgifter och begrepp.

Studiesituation biblioteket Sundsvall

Du har kanske redan skrivit din första inlämningsuppgift, klurat över hur man skriver en referens eller funderat över hur man vet om en artikel är vetenskaplig? Då kanske du även upptäckte att du egentligen skulle behöva veta mer om hur man gör sådana saker.

Hjälp med detta, och mycket annat, hittar du i MiunSkills, som är en introduktionskurs till universitetsstudier. I MiunSkills finns det information om vetenskapliga artiklar, referenser, akademiskt skrivande och andra akademiska kunskaper. Här kan du också hitta tips kring studieteknik och hur du skapar rutiner för att få till ett bra studieliv.

Har du inte gjort MiunSkills än, så passa på! Du kommer att tacka dig själv framöver. Om du redan har gjort MiunSkills vill vi påminna om att du närsomhelst kan återvända dit för att repetera sådant som du funderar över.

MiunSkills hittar du både i Moodle och på webben.

Sidan uppdaterades 2024-02-20