Författarsamtal med Duraid Al‑Khamisi och Faysa Idle

Ons 27 sep 2023 10:31

Måndagen den 23/10 kommer Faysa och Duraid och berättar om sina böcker och samtalar med publiken tillsammans med Raage Haji och Cecilia Dahlbäck.

Foto av Faysa Idle och Duraid Al-Khamisi
Faysa Idle.

Duraid Al-Khamisis bok Lejon och lamm är en berättelse om en familj som köper en kiosk i en sömnig svensk förort. Vad ingen vet är att de snart kommer att stå mitt i en blodig gängstrid. Vad kostar det att välja sida och vad kostar det att låta bli? En varm, egensinnig och underhållande roman om läget i landet.

Stockholms förorter brinner och mitt i elden står Faysa. En ung poet med en fot på varje sida av ett gängkrig som slukat hundratals liv under det senaste decenniet. Faysa Idles bok Ett ord för blod är en berättelse om att vara människa och kvinna och hamna mitt emellan det vanliga samhället och gängvåldet.

På måndagen den 23/10 kommer Faysa och Duraid till universitetsbiblioteket och berättar om sina böcker och samtalar med publiken tillsammans med Raage Haji och Cecilia Dahlbäck.

Mer info

Tid: 13.00 - 15.30.

Datum: 23/10.

Plats: Universitetsbiblioteket, Mittuniversitetet.

Pris: Gratis men evenemanget har ett begränsat antal platser.

Detta är en del av litteraturfestivalen Mittlitt. På Mittlitts webbplats kan du läsa mer samt se det fullständiga programmet.

Mittlitts webbplats

Sidan uppdaterades 2023-10-17