Åtkomst till bibliotekets databaser och e-resurser
Utanför campus
Du som studerar eller är anställd vid Mittuniversitetet kan nå vårt elektroniska material var som helst, när som helst. Utanför campus får du full tillgång till bibliotekets e-resurser genom att logga in med ditt MIUN/student-konto.
Är du anställd kan du använda Mittuniversitetets VPN-tjänst och får då tillgång till bibliotekets e-resurser utan extra inloggning.
Felsökning & tips
Har du problem att logga in med ditt MIUN/student-konto?
Om inloggningen inte fungerar, du inte kommer ihåg ditt lösenord eller aldrig har aktiverat inloggningen till ditt studentportalskonto, kontakta IT-support.
Har du problem med att få tillgång till e-resurser när du använder VPN?
Stäng av VPN, sök fram resursen via bibliotekets sidor och logga in med ditt MIUN-konto.
Får du ett felmeddelande eller en helt vit sida?
Det här problemet kan oftast lösas genom att du rensar cache och cookies i din webbläsare: https://rensacache.nu/ Om inte det hjälper: Testa med en annan webbläsare. Om inte heller det hjälper kontakta biblioteket via chatten eller gör en felanmälan.
Saknar du länkar till bibliotekets e-resurser i Google Scholar?
1. Gå till Google Scholar och klicka på "hamburgarmenyn" uppe i vänstra hörnet.
2. Välj Inställningar: Bibliotekslänkar
3. Sök på miun
4. Lägg till Mid Sweden University - MIUN Full Text Finder
På campus
På Mittuniversitets nätverk når du samtliga bibliotekets databaser utan att logga in. Du är uppkopplad mot nätverket när du använder en dator i biblioteket, i en datasal eller på ett tjänsterum.
Felanmälan e-resurser
Meddela oss om du har problem med åtkomst till en tidskrift, e-bok eller databas.