Christina Grewell

Universitetsadjunkt|Lecturer

  • Professional title: Lecturer
  • Academic title: Doctor of Philosophy (PhD)
  • Telephone: +46 (0)10-1428120
  • Email: christina.grewell@miun.se
  • Visitor address: D-huset Campus Sundsvall
  • Room number: D341
  • Location: Sundsvall

Publications

Artiklar i tidskrifter

Grewell, C. & Boström, L. (2025). Fritidshemmets fysiska lärmiljö inomhus : möjligheter och begränsningar. Educare, : 2, ss. 42-74.  

Grewell, C. & Haglund, B. (2025). Quality Aspects of the Physical Learning Environment in Relation to Teaching in Swedish School-age Educare. International Journal for Research on Extended Education, vol. 12: 2-2024, ss. 134-134.  

Doktorsavhandlingar

Grewell, C. (2025). Rum, resurser och relationer : möjligheter och begränsningar i fritidshemmets fysiska lärmiljö. Diss. (Sammanläggning) Sundsvall : Mid Sweden University, 2025 (Mid Sweden University doctoral thesis : 423)  

Kapitel i böcker, del av antologier

Grewell, C. (2022). Hur är elever delaktiga i, och har inflytande på, fritidshemmets fysiska lärmiljö?. I Barn i fritidshem. Stockholm : Liber. S. 61-75.

Grewell, C. & Boström, L. (2020). Fritidshemmet lokaler och materiella resurser i relation till verksamhetens kvalitet. I Betänkande av Utredningen om fritidshem och pedagogisk omsorg : Stärkt kvalitet och likvärdighet i fritidshem och pedagogisk omsorg. Stockholm : Norstedts Juridik AB (SOU 2020:34). S. 493-516.

Konferensbidrag

Grewell, C. & Haglund, B. (2023). Childrens’ and Staffs perspectives on premises in Swedish school-age educare centres. Paper presented at the Extended Education conference 2023, “Between School and Recreation – Quality in Extended Education”, Bern University of Teacher Education, Bern, Switzerland, September 6th–9th, 2023  

Grewell, C. (2021). Children’s perspectives on premises and material resources in Swedish School-Age Educare Centres. I Educare, after-school programs and civically engaged students.

Grewell, C. (2020). Pedagogical quality in School-Age Educare Centres in relation to their premises and material learning environments. I NERA 2020 Rethinking the futures of education in the Nordic countries.

The page was updated 5/7/2021