Lärare till lärare – en digital yta för pedagogiska och didaktiska diskussioner över hela Mittuniversitetet

Fre 11 nov 2022 08:11

Visste du att det finns ett team för kollegialt utbyte i pedagogiska och didaktiska frågor? Saknar du någon att dryfta pedagogiska tankar med, vill du dela med dig av något undervisningsrelaterat som blev extra lyckat, eller kanske bolla hur ett mindre lyckat upplägg skulle kunna utvecklas?

grundskola lärare elev lärarutbildning vfu

I teamet Lärare till lärare som modereras av gruppen för Pedagogisk utveckling (FUS) kan du göra allt detta och nu nylanseras teamet med förhoppning om stor uppslutning. Ju fler som ansluter till teamet och är aktiva, desto bättre utbyte för alla!

Teamet är även en yta där du som lärare kan dela med dig av din kunskap om Moodle, Zoom eller andra digitala verktyg och hjälpa kollegor, få tips på läsvärda artiklar, bloggar eller om webbinarier mm.  Gruppen för Pedagogisk utveckling kommer också att lägga upp nyheter kring systemen för lärande, som till exempel Moodle, här.

Här hittar du teamet Lärare till lärare.

Sidan uppdaterades 2022-11-11