Årsbokslut och åtgärda dina fakturor

Ons 21 dec 2022 08:17

Viktigt att ni åtgärdar era fakturor i UBW

Faktura

Nu börjar Mittuniversitetet närma sig årsbokslut. Bokslutets tidplan styrs av den tidplan som Ekonomistyrningsverket har satt för alla myndigheter.

Bokslutet innebär bl a att alla fakturor måste åtgärdas. Det får inte finnas några fakturor kvar i fakturaflödet när vi stänger.

Det är därför viktigt att ni åtgärdar fakturor löpande i UBW men senast kl. 14 den 9 januari, för att Slutattestant (oftast prefekt/avdelningschef) ska hinna åtgärda fakturorna innan stängning (10 januari kl.14).

Kontakta e-faktura@miun.se om ni fått en faktura och beställd vara/tjänst inte har levererats.

Om ni av någon anledning inte kan åtgärda era fakturor under slutet av december och början av januari måste ni utse en ersättare. Mejla namnet på din ersättare samt aktuella datum till Anna Lundgren och Cecilia Bergståhl. För att komma åt UBW hemifrån måste ni vara inloggade via VPN.

Läs mer om hur du kommer åt våra tjänster när du inte är på Mittuniversitetet

Skapad av Cecilia Bergståhl

Sidan uppdaterades 2022-12-21