Nu går enkäten till forskarstuderande ut

Mån 07 feb 2022 10:51

Vartannat år, med start 2022, genomförs en enkät till forskarstuderande på uppdrag av forskningsrådet. Enkäten mejlas ut under måndagen.

Enkäten är ett komplement till medarbetarundersökningen där samtliga anställda doktorander ingår och ersätter samtidigt biblioteksenkäten.

Syftet är att undersöka i vilken omfattning forskarstuderande upplever att de har möjlighet att påverka utbildningen och sin studiesituation, och därmed även identifiera eventuella utvecklingsområden kopplat till detta.

Genom svaren kan universitetet identifiera eventuella utvecklingsområden för att säkerställa att infrastruktur, forskarstuderandestöd och läranderesurser är ändamålsenliga för forskarstuderande och att de kan delta på lika villkor.

Resultatet från enkäten kommer att analyseras i forskningsrådet, biblioteksrådet, förvaltningens ledningsgrupp och på respektive fakultet. Identifierade förbättringsområden och förslag på aktiviteter sammanställs och tas upp i verksamhetsdialoger och ledningsråd inför kommande verksamhetsplanering.

Rapporten kommer att publiceras på medarbetarwebben och studentwebben och tillgängliggörs även för fakulteterna via dekan.

Enkäten är på engelska och öppen till 23 februari.

Har du frågor eller har du inte fått någon enkät - kontakta:

Mona Vesslegård, verksamhetscontroller, mona.vesslegard@miun.se

Sidan uppdaterades 2022-02-07