Vicky Angelaki är gästprofessor vid Sapienza universitetet i Rom

Ons 13 apr 2022 09:28

Under våren 2022 är Vicky Angelaki gästprofessor vid Sapienza, Università di Roma för att fördjupa sig i sin forskning.

Med stöd av Riksbankens Jubileumsfonds Sabbatical, kommer Vicky Angelaki, professor i Engelska vid Mittuniversitetet, under 2022 att ägna sig åt sin forskning vid Sapienza University i Rom.

Hon har blivit utvald att tillbringa våren som gästprofessor vid Institutionen för amerikanska, europeiska och interkulturella studier (SEAI) efter inbjudan av professor Andrea Peghinelli. Angelaki och Peghinelli delar intresset i det engelska språket och de forskar båda om samtida engelsk teater i dess sociala och politiska dimensioner.

Besöket kommer bland annat att resultera i samarbetsprojekt under innevarande period, såväl som på längre sikt. Vicky Angelakis forskningsbesök på Sapienza kommer vid en tidpunkt då universitetet har erkänts av QS Rankings som en global ledare inom ett antal ämnesområden och som första i Italien för engelska språk och litteratur.

Skapad av Vicky Angelaki

Sidan uppdaterades 2022-04-13