STINT, Teaching Sabbatical 2022 är nu öppet för nomineringar

Fre 01 jul 2022 10:06
Denna nyhet är riktad till: Avdelningen för forsknings- och utbildningsstöd (FUS), Alla lärare

Genom att ge forskare och lärare som brinner för undervisningsfrågor internationell erfarenhet vill STINT bidra till att högre utbildning i Sverige förnyas och nya nätverk skapas.

Föreläsning Gerhard Hancke

STINT samarbetar med utvalda lärosäten i Asien och USA, där stipendiaten kommer att arbeta under hela höstterminen 2023 och undervisa, antingen själv eller genom ”co-teaching”. Den nominerade ska vara disputerad, anställd och väl förankrad i verksamheten. Stor vikt läggs på mervärdet av utlandsvistelsen, där erfarenheter ska kunna leda till förändring och förnyelse vid det svenska lärosätet. Därför sker nominering genom det svenska lärosätets ledning.

Application for Teaching Sabbatical. Mid Sweden University, can nominate two candidates to STINT and we now elicit applications for this opportunity. Send the application to cathrine.gladh@miun.se no later than 31/8. Mid Sweden University will after that decide whom to nominate to STINT on the 15/9.

Information om Teaching Sabbatical

Ansökningsformulär