Högskolepedagogisk konferens

Tor 26 jan 2023 10:56

Välkommen till Mittuniversitetets första högskolepedagogiska konferens - Lärare till lärare. Konferensen är den 10 februari och pågår 08.30 -12.00.

Utbildning_Infomatik_programvaruteknik

Med fokus på förbättrat lärande

Syftet med konferensen är att sprida och diskutera erfarenheter från utvecklingsarbeten med högskolepedagogisk karaktär som på kort eller lång sikt kan leda till förbättringar i studenternas lärande.

Dagen innehåller ett flertal föreläsningar. Två av föreläsarna är Stefan Forsström och Magnus Eriksson som tillsammans talar om ”Fördjupningskurser med hjälp av öppen tillgängliga MOOCs”.

Konferensen kommer att inkludera två typer av bidrag:

• Erfarenhetsutbyte - Längre bidrag om genomförda arbeten med fokus på bakgrund, genomförande och resultat.
  • Testa en idé - Kortare bidrag om planerade eller nyligen påbörjade arbeten med fokus att få inspel till vidare utveckling.

Klicka på länken nedan för att få mer information om vilka som föreläser och hur programmet för dagen ser ut.

Program för Lärare till lärare

Sidan uppdaterades 2023-02-09