Information om problemet med nyskapande av MiunID

Fre 12 apr 2024 12:10

Under de senaste veckorna har det varit problem med nyskapande av MiunID och inloggning för nya studenter och medarbetare. Sedan måndag 15 april är problemet löst.

Per 15 april så alla funktionerna i M365 återställda.

• Om du behöver ett nytt lösenord till ditt MiunID så behöver du kontakta IT-supporten.

Tidigare information

Till dig som medarbetare, lärare eller fakultetshandläggare

Detta fungerar inte i dagsläget för nya medarbetare och studenter

• De kommer inte åt sina Microsoft-tjänster, M365 (Teams, OneDrive, SharePoint, e-post) i dagsläget då synkningen mellan Mittuniversitetet och Microsofts molntjänster inte fungerar. Felsökning pågår.

Behöver du göra något som ny medarbetare, lärare eller fakultetshandläggare?

• Nej, lösningen med Microsoft kommer automatisk. Så snart synkningen är i gång igen, kommer alla som har skapat nya MiunID åt sina M365-tjänster när de loggar in på medarbetarportalen/studentwebben med sitt användarnamn och lösenord.
  • Som lärare, tänk på att:
    • M365 inte fungerar och lägg därför inte länkar till SharePoint i ex. Moodle.
    • Uppmana nya studenter att kolla av Moodle kontinuerligt då de inte nås av aviseringar till sin student-mejl
  • Vi publicerar en nyhet när problemet är löst på Medarbetarportalen och Studentwebben

Sidan uppdaterades 2024-04-16