Hallå där Corné, ny fakultetshandläggare på HUV

Mån 05 dec 2022 10:46

Corné de Beer började nyligen på HUV-kansliet som fakultetshandläggare. Vi har ställt några frågor till henne om vem hon är och vad hon gör på jobbet.

En kvinna står på en sten framför statyn "Den lilla sjöjungfrun" i Köpenhamn.

Hej Corné, berätta lite om dig själv!

Jag föddes 1971 Sydvästafrika (nuvarande Namibia) och växte upp i Sydafrika. Jag har en kandidatexamen i management från University of the Free State och större delen av mitt yrkesverksamma liv (2001–2014) arbetade jag för Coca-Cola i Bloemfontein, på deras Trade Marketing-avdelning. Det var en jättekul tid i mitt liv! Under den här perioden var Coca-Cola bland annat en av huvudsponsorerna till fotbolls-VM 2010 i Sydafrika.

I januari 2015 flyttade jag med mina två döttrar till Umeå och hade turen att hitta ett jobb på Umeå Universitets Designhögskola. Där har jag jobbat de senaste sju åren som ekonom, tills jag bestämde mig för att flytta söderut i augusti 2022 och prova något nytt på Mittuniversitetet.

Du jobbar som fakultetshandläggare för forskning, vad innebär det?

Som fakultetshandläggare för forskning arbetar jag främst med Centrum för ekonomisk Relationer (CER) och Forum för genusvetenskap (FGV) – två väldigt olika men lika intressanta forskningsmiljöer med kompetenta och passionerade människor. Jag hjälper dem med deras administrativa behov, för minnesanteckningar och protokoll på deras möten med mera. Jag hjälper även fakulteten för humanvetenskap (HUV) med viss administration. Vi är ett team av fem personer på HUV-kansliet som arbetar med handläggning inom forskning, fyra i Östersund och jag i Sundsvall.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Min kunniga och trevliga kollegor är den bästa delen av mitt arbete. Jag får lära mig av och arbeta med talangfulla och entusiastiska människor varje dag. I sanning har jag älskat varje minut här på Miun. Jag älskar att komma till jobbet och det är en stor ära.

Vad gör du helst en ledig dag?

På min fritid tycker jag om att umgås med mina barn och läsa – allt från sci-fi till filosofi. Min absoluta favorit är att resa och min ”bucket-list” på platser jag fortfarande vill uppleva är lång.

Sidan uppdaterades 2022-12-05