Hallå där, Jenny Halvardsson!

Fre 23 sep 2022 14:51

Jenny Halvardsson började jobba som fakultetshandläggare på HUV-kansliet i Östersund i maj. Vi frågade Jenny vem hon är och vad hon gör på jobbet.

En kvinna i lila regnjacka och ryggsäck står på en kaj. Hon ler och tittar in i kameran. Bakom henne ser man vatten och en stenpir.

Hej Jenny, berätta lite om dig själv!

Jag är uppvuxen i en liten kuststad i Hälsingland, men gick gymnasiet i Uppsala och där har jag spenderat den mesta tiden de senaste 20 åren. Men eftersom jag älskar att resa har jag även varit en del på resande fot.

På fritiden gillar jag att gå på power walks och träna gruppass på gymmet. Att åka på utflykter tillsammans med min pojkvän och äta och dricka gott tillsammans är riktigt mysigt. Att vara ute i naturen är bland det bästa som finns, här är Jämtland absolut toppen!

Du jobbar som fakultetshandläggare för utbildning, vad innebär det?

Min tjänst är ett tvåårigt vikariat och jag jobbar mot institutionen för hälsovetenskaper, HOV, med ansvar för sjuksköterskeutbildningen i Östersund och idrottsvetenskap. Arbetet som fakultetshandläggare för utbildning är varierande och innebär mycket kontakt med studenter och lärare. Jag började denna tjänst i maj så jag är ny på jobbet och lär mig något nytt varje dag!

Vad gjorde du innan du började på Mittuniversitetet?

Jag är grundutbildad sjuksköterska med en masterexamen i folkhälsa. Innan flytten upp till Östersund arbetade jag på Uppsala universitet som forskningsassistent på institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap. Jag har bott i Östersund sedan november 2021 och innan denna tjänst på Miun arbetade jag som koordinator i en förening.

Flytten till Östersund har alltid handlat om själva platsen, typ av arbete var sekundärt. Men när jag såg annonsen för denna tjänst så kändes det helt rätt och jag är väldigt glad över att jag numera inte bara bor i vackra Östersund utan även har ett riktigt trevligt arbete där jag verkligen trivs!

Vad var det som gjorde att du sökte jobb hos oss?

Jag trivs mycket bra i universitetsvärlden, här finns tydliga strukturer och det är en miljö som präglas av driv och kunskap, egenskaper som är oerhört lockande för mig på en arbetsplats. Att få möjligheten att arbeta på ett annat universitet, som är av annan storlek och av annan karaktär än Uppsalas universitet kändes spännande och roligt.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Jag håller fortfarande på att sätta mig in i olika delar av jobbet, men det bästa är nog att det är varierande och att jag har stor frihet gällande hur jag lägger upp arbetet. Sen har jag väldigt trevliga och kunniga kollegor väldigt nära till hands, vilket känns toppen!

Vad gör du helst en fredagskväll?

Att äta sushi och titta på en film eller serie är alltid att rekommendera!

Sidan uppdaterades 2022-09-29